E-mailadres instellen in Apple Mail

Eerste e-mailadres instellen in Apple Mail

Hier kunt u lezen hoe u Apple Mail handmatig kunt instellen om uw e-mail direct te kunnen gebruiken. Let wel: deze handleiding geldt wanneer u nog geen enkel e-mailadres toegevoegd heeft in Apple Mail

  • Open de e-mailapplicatie
  • Kies in het pop-up veld voor ‘Andere Mail-account’
  • Vul bij ‘Naam’ een naam voor uw e-mailbox (bijv. uw persoonlijke naam of bedrijfsnaam)
  • Vul bij ‘E-mailadres’ het volledige e-mailadres in
  • Vul bij ‘Wachtwoord’ het bijbehorende wachtwoord in
  • Klik op ‘Log in’
  • Vul bij ‘Gebruikersnaam’ het volledige e-mailadres in
  • Kies bij ‘Type account’ voor POP of IMAP
  • Vul bij ‘Server inkomende e-mail’ in mail.uwdomeinnaam.nl (vervang ‘uwdomeinnaam.nl’ door uw eigen domeinnaam)
  • Vul bij ‘Server inkomende e-mail’ in mail.uwdomeinnaam.nl (vervang ‘uwdomeinnaam.nl’ door uw eigen domeinnaam)
  • Klik op ‘Volgende’

Het kan zijn dat u nu een certificaat melding krijg: Mail kan de identiteit van de server ‘mail.uwdomeinnaam.nl’ niet controleren.

  • Klik in dit geval op ‘Toon certificaat’
  • Vink het vakje aan voor ‘…. altijd vertrouwen bij verbinding met mail.uwdomeinnaam.nl’
  • Klik op ‘Ga door’
  • Selecteer de programma’s die u met het account wilt gebruiken.
  • Klik op ‘Gereed’

Uw e-mailadres is succesvol ingesteld.

Extra E-mailadres instellen in Apple Mail

Hier kunt u lezen hoe u een extra e-mailadres kunt toevoegen in Apple Mail.

  • Open de e-mailapplicatie
  • Ga naar het menu-item ‘Mail’ > ‘Voorkeuren’
  • Klik op het tabblad ‘Accounts’
  • Klik linksonder op het plus-teken ‘Account Toevoegen’

Accountinstellingen

  • Vul bij ‘Volledige naam’ uw naam in (deze wordt getoond aan anderen)
  • Vul bij ‘E-mailadres’ uw volledige e-mailadres in
  • Vul bij ‘Wachtwoord’ het bijbehorende wachtwoord in
  • Klik op ‘Ga door’
  • Kies bij de beveiligingsmelding voor ‘Verbinden’

Inkomende mailserver

  • Kies bij ‘Type account’ voor POP of IMAP
  • Vul bij ‘Beschrijving’ een omschrijving van de e-mailbox in (zakelijk, prive, etc.)
  • Vul bij ‘Server inkomende e-mail’ mail.uwdomeinnaam.nl in (vervang ‘uwdomeinnaam.nl’ door uw eigen domeinnaam)
  • Vul bij ‘Gebruikersnaam’ uw volledige e-mailadres in
  • Klik op ‘Ga door’

Uitgaande mailserver

  • Vul bij ‘Beschrijving:’ uw algemene beschrijving voor de uitgaande mailserver in
  • Vul bij ‘Server uitgaande post’ in mail.uwdomeinnaam.nl (vervang ‘uwdomeinnaam.nl’ door uw eigen domeinnaam)
  • Vink het vakje voor ‘Gebruik alleen deze server’ aan
  • Vink het vakje voor ‘Gebruik identiteitscontrole’ aan
  • Vul uw volledige e-mailadres en het bijbehorende wachtwoord in
  • Klik op ‘Ga door’

Accountoverzicht

  • U treft nu een overzicht. Vink het vakje voor ‘Zet account online’ aan
  • Klik op ‘Aanmaken’