E-mailadres instellen in Outlook 2010 / 2013
Hier kunt u lezen hoe u Microsoft Outlook 2013 kunt instellen om automatisch e-mail op te laten halen van Hosting.nl. U kunt

Handmatige configuratie
• Ga naar ‘Bestand’ en klik op ‘Info’
• Klik op ‘Account toevoegen’
• Kies onderaan voor ‘Serverinstellingen of extra servertypen handmatig configureren’
• Klik op ‘Volgende’
• Kies voor ‘POP of IMAP’ (indien Outlook 2010 kies voor ‘Internet-e-mail’)
• Klik op ‘Volgende’

Accountinstellingen
• Vul bij ‘Naam’ uw naam in (deze wordt getoond aan anderen)
• Vul bij ‘E-mailadres’ uw volledige e-mailadres in
• Kies bij ‘Type account’ voor ‘IMAP’
• Vul bij ‘Server voor inkomende e-mail’ in: mail.uwdomeinnaam.nl????
• Vul bij ‘Server voor uitgaande e-mail’ in: smtp.uwdomeinnaa.nl????
( IMAP-server en (uitgaande) SMTP-server kunt u opzoeken in het Control Panel door in de menubalk op de knop ‘E-mail’ te klikken)
• Vul bij ‘Gebruikersnaam’ uw volledige e-mailadres in
• Vul bij ‘Wachtwoord’ het wachtwoord van uw e-mailadres in
• Vink het vakje voor ‘Wachtwoord onthouden’ aan

• Klik op ‘Meer instellingen’
• Ga naar het tabblad ‘Server voor uitgaande e-mail’
• Vink het vakje voor ‘Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist’ aan
• Kies voor ‘Aanmelden met’
• Vul bij ‘Gebruikersnaam:’ uw volledige e-mailadres in
• Vul bij ‘Wachtwoord:’ het bijhorende wachtwoord in
• Ga naar het tabblad ‘Geavanceerd’
• Vul bij ‘Uitgaande e-mail (SMTP)’ het getal ‘587’ in
• Klik op ‘Ok’
• Klik op ‘Volgende’
• Klik op ‘Sluiten’ nadat de instellingen zijn getest en er een connectie gemaakt is
• Klik op ‘Voltooien’