Veel gestelde vragen administratief

Hoe log ik in op mijn klantaccount?

U kunt inloggen op het klantaccount via https://hosting.nl/inloggen.

Wat kan ik doen via mijn klantaccount?

Via uw persoonlijke klantaccount beheert u al uw hostingzaken. U heeft een duidelijk overzicht van alle producten en diensten die u bij ons afneemt. Daarnaast vindt u hier alle facturen en e-mails terug die vanuit Hosting.nl zijn verstuurd en kunt u support tickets aanmaken als u vragen heeft over producten of diensten.

Hoe wijzig ik het wachtwoord van mijn klantaccount?

U kunt zelf uw wachtwoord wijzigen van uw klantaccount via onderstaande stappen:

  • Log in via https://hosting.nl/inloggen
  • Klik op ‘Mijn gegevens’
  • Klik in het submenu op ‘Wijzig wachtoord’
  • Stel hier de gewenste wachtwoord in

Wat moet ik doen als ik niet meer kan inloggen in mijn klantaccount (mijn wachtwoord kwijt ben)?

Wanneer u uw wachtwoord kwijt bent, kunt u kiezen voor de ‘wachtwoord vergeten’ knop op de inlogpagina. Bent u het bijbehorende e-mailadres vergeten van uw klantaccount? Neem dan contact op met de servicedesk van Hosting.nl. Om een nieuw wachtwoord toe te sturen, dient u telefonisch contact op te nemen met de servicedesk vanaf het telefoonnummer welke bekend is in onze administratie of een kopie te sturen van het identiteitsbewijs van de contactpersoon in onze administratie.

Hoe wijzig ik mijn contactgegevens?

Vanuit beveiligings- en privacyoverwegingen is het voor ons niet mogelijk om wijzigingen aan te brengen in uw contact-/betaalgegevens. Om deze reden zorgt Hosting.nl ervoor dat u gevoelige informatie zelf kunt wijzigen via uw klantaccount.

Hoe maak ik een sub account/extra contactpersoon aan via mijn klantaccount?

U kunt meerdere gebruikers aanmaken om bijvoorbeeld toegang te verschaffen tot bijvoorbeeld facturen of het control panel van uw website. Dit kan handig zijn wanneer u een financiële afdeling heeft of met een webdesigner werkt. U maakt een gebruiker als volgt aan:

  • Log in via https://hosting.nl/inloggen
  • Klik op ‘Mijn gegevens’
  • Klik in het submenu op ‘Nieuw contact toevoegen’
  • Vul hier de gegevens van de contactpersoon op en vink de gewenste rechten aan

Hoe wijzig ik het rekeningnummer voor automatisch incasso?

Een wijziging van uw rekeningnummer kunt u doorgeven aan onze administratie via uw klantaccount. Dit kunt u doen door de volgende stappen te doorlopen:

  • Log in via https://hosting.nl/inloggen
  • Klik op ‘Mijn helptickets’
  • Maak een nieuw ticket aan voor afdeling administratie
  • Vermeld duidelijk welk rekeningnummer u wilt gebruiken voor de betalingen

Op welke manier kan ik betalen?

U kunt bij Hosting.nl op de volgende manier betalen:

  • Overschrijving: nadat u uw product besteld heeft, ontvangt u een factuur. Het openstaande bedrag kunt u vervolgens overmaken op ons IBAN rekeningnummer.
  • Automatisch incasso: nadat u uw factuur ontvangen heeft, wordt het openstaande bedrag binnen enkele werkdagen afgeschreven.
  • iDEAL: betaal uw product direct vooruit door af te rekenen via iDEAL. Zo komt u nooit voor verassingen te staan.
  • PayPal: u kunt facturen voldoen met behulp van uw e-mailadres dat gekoppeld is aan een bankrekeningnummer of creditcard.
  • Creditcard: betaal eenvoudig met uw Visa, Mastercard en American Express via PayPal

Hoe wijzig ik de betaalmethode?

U kunt via uw klantaccount een verzoek indienen om uw betaalmethode te wijzigen. Dit doet u middels de volgende stappen:

  • Log in via https://hosting.nl/inloggen
  • Klik op ‘Mijn helptickets’
  • Maak een nieuw ticket aan voor afdeling administratie
  • Geef aan welke betaalmethode u wilt hanteren voor de toekomstige facturen

Hoe kan ik mijn facturen per post ontvangen?

U kunt via uw klantaccount een aanvraag plaatsen om uw facturen per post te ontvangen. Dit doet u middels de volgende stappen:

  • Log in via https://hosting.nl/inloggen
  • Klik op ‘Mijn helptickets’
  • Maak een nieuw ticket aan voor afdeling administratie
  • Geef aan dat u facturen voortaan per post wilt ontvangen

Wat is jullie IBAN en BIC-code?

Gebruik voor uw betaling onze gegevens:
IBAN: NL98INGB0004649212
BIC: INGBNL2A

Wij raden aan om bij uw betaling duidelijk uw klantnummer en referentienummer te vermelden (bijvoorbeeld 46790/201050198).

Waar kan ik een actueel overzicht van mijn producten en contracten vinden?

Via uw klantaccount ziet u alle producten en diensten terug met de bijbehorende contractperiode. U kunt deze inzien op de volgende manier:

Waar kan ik al mijn (openstaande) facturen inzien?

Via uw klantaccount treft u een actueel overzicht van alle facturen van Hosting.nl. Hier ziet u in één oogopslag of er eventueel nog facturen openstaan. U heeft eveneens de mogelijkheid om direct facturen te voldoen. Om bij uw facturen te komen, doorloopt u de volgende stappen:

Mijn factuur klopt niet, wat kan ik hier aan doen?

Wanneer uw factuur niet klopt, kunt u contact opnemen met de administratie door een ticket aan te maken via uw klantaccount. Dit doet u via de volgende stappen:

  • Log in via https://hosting.nl/inloggen
  • Klik op ‘Mijn helptickets’
  • Maak een nieuw ticket aan voor afdeling administratie
  • Vermeld duidelijk om welk factuurnummer het gaat en welk product of welke prijs niet klopt.

Waarom krijg ik een betalingsherinnering terwijl ik mijn factuur al heb betaald?

Wellicht hebben de betaling en het toesturen van de betalingsherinnering elkaar toevallig gekruist. In dat geval kunt u de e-mail als niet verzonden beschouwen. Heeft u de betaling langer dan 5 dagen geleden verricht en hebt u deze herinnering ontvangen? Dan verzoeken wij u vriendelijk om contact op te nemen met onze administratieve afdeling.

Wat is de minimale contractperiode van een product?

De producten van Hosting.nl hebben de volgende minimale contractperiode:

  • Domeinnaamregistratie: 1 jaar
  • Hostingpakket: 1 jaar
  • Virtual Private Server: 3 maanden
  • Private Cloud Server: 3 maanden
  • Hosted Exchange: 1 maand
  • Microsoft Office Werkplek: 1 maand

Wat is de factureringstermijn van een product?

De producten van Hosting.nl hebben de volgende factureringstermijnen:

  • Domeinnaamregistratie: jaarlijks – meer jaarlijks
  • Hostingpakket: kwartaal – jaarlijks
  • Virtual Private Server: kwartaal – jaarlijks
  • Private Cloud Server: maandelijks – kwartaal – jaarlijks
  • Hosted Exchange: maandelijks – kwartaal
  • Microsoft Office Werkplek: maandelijks – kwartaal

Waar kan ik mijn support tickets inzien?

Via uw klantaccount treft u een overzicht van alle supporttickets van Hosting.nl. Hier komt u op de volgende manier:

Wanneer wordt mijn bestelde product geleverd?

Hosting.nl levert producten op nadat u de dienst of product daadwerkelijk betaald heeft. Kiest u voor een iDEAL of PayPal betaling, dan wordt het bedrag vrijwel per direct overgeschreven. Uw bestelling wordt in dat geval per direct in behandeling genomen. Kiest u voor een overschrijving, dan wachten wij tot het totaalbedrag op onze rekening staat.

Wordt mijn contract bij Hosting.nl automatisch verlengd?

Ja, Hosting.nl verlengt na iedere contractperiode automatisch uw contract. U hoeft hier dus geen actie op te ondernemen.

Hoe kan ik mijn dubbele klantaccount samenvoegen?

Indien u beschikt over meer dan één klantaccount, kunt u deze op verzoek samen laten voegen. Dit kunt u doen door een verzoek in te dienen bij afdeling administratie. Hiervoor doorloopt u de volgende stappen:

  • Log in via https://hosting.nl/inloggen
  • Klik op ‘Mijn helptickets’
  • Maak een nieuw ticket aan voor afdeling administratie
  • Geef aan om welke klantaccounts het gaat, de gekoppelde e-mailadressen en bijbehorende producten.

Houd er rekening mee dat alleen uw beheergegevens samengevoegd worden.

Hoe wordt ik reseller bij Hosting.nl?

Hosting.nl is altijd op zoek naar automatiserings- en webhostingbedrijven die producten van Hosting.nl verkoopt aan haar klanten onder de productnamen van Hosting.nl. Hiervoor ontvangt de reseller een zeer aantrekkelijke korting op basis van de afname bij Hosting.nl. De reseller verzorgt vervolgens zelf de ondersteuning en facturatie naar de klant. Neem contact op met onze verkoopafdeling voor meer informatie of het maken van een afspraak om te zien wat we voor elkaar kunnen betekenen.

Wanneer kan ik een besteld product annuleren?

Volgens de wet Koop op afstand geldt voor particulieren 14 werkdagen herroepingsrecht. U kunt de dienst dan binnen 14 werkdagen annuleren door contact op te nemen met Hosting.nl. Uitzonderingen gelden echter voor zakelijke klanten. Zij zijn te allen tijde uitgesloten van het herroepingsrecht. Daarnaast vervalt het herroepingsrecht voor producten en diensten waarbij direct met de uitvoering van de dienst begonnen is (bijvoorbeeld in het geval van domeinregistratie).

Hoe zeg ik een product/dienst op bij Hosting.nl?

Producten en diensten van Hosting.nl kunnen middels ons opzegformulier opzeggen. Bij Hosting.nl geldt een opzegtermijn van minimaal één maand. Dit betekent dat het opzegformulier uiterlijk 1 maand voordat het contract afloopt bij Hosting.nl binnen moet zijn. Binnen 3 weken ontvangt u een schriftelijke bevestiging van uw opzegging. Wanneer u een domeinnaam wilt verhuizen naar een andere hostingpartij, raden wij aan dit minimaal 6 weken voor beëindiging van het contract aan te geven.

Wat moet ik doen als ik geen bevestiging van mijn opzegging heb ontvangen?

Hosting.nl hanteert een verwerkingstermijn van drie weken. Heeft u binnen dit termijn geen bevestiging ontvangen, neem dan contact op met afdeling administratie via uw klantaccount.