Veel gestelde vragen Hosted Exchange

Wat is Hosted Exchange?

Hosted Exchange is een e-maildienst waarmee u beschikking krijgt over een e-mailbox die u vanaf iedere locatie kunt raadplegen. Met een internetverbinding kunt u de e-mailbox bovendien raadplegen vanaf ieder apparaat als computer, laptop, tablet en mobiele telefoon.

Het grote voordeel van een Hosted Exchange is dat u gemakkelijk contacten, agenda’s, taken, notities en e-mailboxen met elkaar kunt delen. Daarnaast is de e-mailbox volledig te integreren met een Outlook licentie.

Kijk voor meer informatie over Hosted Exchange op onze website.

Kan ik Hosted Exchange integreren met Mail voor Windows, Mozilla Thunderbird of Apple Mail?

Ja, dit is mogelijk. Houdt er dan rekening mee dat u geen gebruik kunt maken van de functionaliteiten die een Microsoft Outlook licentie ondersteunt. Denk bijvoorbeeld aan het delen van contacten, agenda’s, e-mails of taken. Deze functies worden dan alleen ondersteund via de Outlook Web App.

Hoe log ik in op mijn Hosted Exchange e-mailbox via Outlook Web App?

Om in te loggen op uw Outlook webmail gaat u naar https://mail.hostedplatform.nl. Hier kunt u inloggen met de gegevens die u via Hosting.nl heeft ontvangen.

Wat zijn de voordelen van Hosted Exchange?

Met een Hosted Exchange e-mailbox geniet u van de volgende voordelen

  • E-mailbox vanaf iedere locatie toegankelijk via een internetverbinding
  • E-mailbox benaderbaar via verschillende apparaten (computer, laptop, tablet, mobiel)
  • Beschikking over populaire Outlook functionaliteiten
  • Mogelijkheid tot het delen van contacten, e-mails, taken en contacten
  • Mogelijkheid tot een integratie met uw eigen e-mailprogramma
  • Geen hoge IT kosten
  • Volledig eigen beheer via over uw eigen Exchange omgeving
  • Makkelijk up-en downgraden per maand

Ik ben het wachtwoord van mijn Exchange e-mailbox vergeten, wat nu?

Neem contact op met Hosting.nl. Wij sturen u dan direct het wachtwoord toe naar het bij ons geregistreerde e-mailadres.

Hoe haal ik een back-up terug van mijn e-mail?

Wanneer u per ongeluk een e-mail hebt verwijderd of bent kwijtgeraakt, kunt u een back-up terug halen (tot 14 dagen terug). Doorloop hiervoor de volgende stappen:

  • Log in op de Outlook Web app via https://mail.hostedplatform.nl
  • Klik in het linkermnu op ‘Verwijderde items’
  • Klik op uw rechter muisknop en klik in het menu dat zich opent op ‘Verwijderde items herstellen’
  • Selecteer de e-mails die u terug wilt zetten

Wat is de minimale contractperiode van een Hosted Exchange e-mailbox?

U kunt een Hosted Exchange e-mailbox al afnemen voor de duur van één maand. Hosting.nl hanteert een opzegtermijn van één maand voor het verstrijken van de contractperiode.

Wat is de factureringstermijn van Hosted Exchange?

De factureringstermijn van Hosted Office Werkplek geschiedt maandelijks tenzij u voor een andere optie kiest.

Waarom logt de Outlook Web App mij om de 3 minuten uit?

Wanneer u inlogt via de Outlook Web App staat standaard de beveiliging ‘Dit is een openbare of gedeelde computer’ aangevinkt. Vanwege veiligheidsredenen wordt u iedere drie minuten uitgelogd, zodat niemand anders uw e-mail kan raadplegen. Wilt u deze procedure vermijden, kies dan voordat u inlogt voor de beveiliging optie ‘Dit is een particuliere computer’. De server staat dan een langere periode van inactiviteit toe voordat u wordt afgemeld.

Hoe stel ik het spamfilter in?

Om het spamfilter te activeren en in te stellen, dient u de volgende stappen door te lopen:

  • Log in op de Outlook Web app via: https://mail.hostedplatform.nl
  • Klik op rechtsboven op ‘Opties’
  • Klik op ‘Regel voor PostvakIN maken’
  • Stel hier uw eigen regels op om spam te voorkomen

Hoe stel ik een e-mailhandtekening in?

Om een automatische antwoord te activeren en in te stellen, dient u de volgende stappen door te lopen:

  • Log in op de Outlook Web app via https://mail.hostedplatform.nl
  • Klik op rechtsboven op ‘Opties’
  • Klik op ‘Alle opties weergeven’
  • Klik op ‘Instellingen’
  • Stel hier uw E-mailhandtekening in

Hoe stel ik een automatisch antwoord in?

Om een automatische antwoord te activeren en in te stellen, dient u de volgende stappen door te lopen:

  • Log in op de Outlook Web app via: https://mail.hostedplatform.nl
  • Klik op rechtsboven op ‘Opties’
  • Klik op ‘Automatische antwoorden instellen’
  • Stel hier uw automatische antwoord of afwezigheidsbericht in

Kan ik mijn bestaande e-mail vanuit mijn e-mailprogramma overzetten naar een Hosted Exchange e-mailbox?

Helaas biedt Hosting.nl geen ondersteuning op het overzetten van e-mail vanuit deze e-mailprogramma’s.

Hoe wijzig ik het wachtwoord van mijn e-mailbox?

Om het wachtwoord van uw Hosted Exchange e-mailbox te wijzigen, dient u de volgende stappen door te lopen:

  • Log in op de Outlook Web app via https://mail.hostedplatform.nl
  • Klik op rechtsboven op ‘Opties’
  • Klik op ‘Uw wachtwoord wijzigen’
  • Stel hier uw nieuwe wachtwoord in

Hoe kan ik mijn agenda delen via Outlook Web Access?

Om uw agenda te kunnen delen vanuit uw Hosted Exchange e-mailbox via Outlook Web Access, dient u de volgende stappen door te lopen:

  • Log in op de Outlook Web app via: https://mail.hostedplatform.nl
  • Klik op linksonder op het agenda-icoon
  • Klik bovenaan in het menu ‘Delen’ > ‘Agenda delen’
  • Stel hier in met wie en welke onderdelen u wilt delen

Hoe kan ik mijn agenda delen via Outlook?

Alleen agenda’s die u zelf aanmaakt, kunt u door iemand anders laten bewerken. Volg onderstaande stappen om uw agenda te delen via Outlook.

  • Ga naar ‘Agenda’
  • Rechtermuisklik op ‘Agenda’
  • Klik op ‘Nieuwe agenda’
  • Geef de agenda een naam
  • Klik op ‘OK’
  • Rechtermuisklik op de aangemaakte agenda
  • Klik op ‘Delen’ > ‘Agenda Delen’
  • Vink ‘De geadresseerde kan items in agenda toevoegen, bewerken en verwijderen’ aan
  • Vul het e-mailadres in van degene waarmee u de agenda wilt delen
  • Druk op ‘Verzenden’

Hoe stel ik Hosted Exchange in op mijn Windows Phone/Tablet?

Hier kunt u lezen hoe u Hosted Exchange handmatig kunt instellen op uw Windows Phone/Tablet om e-mail te kunnen ontvangen en versturen met uw eigen e-mailadres.

  • Ga via het begin scherm naar ‘Instellingen’
  • Selecteer ‘E-mail + accounts’
  • Selecteer ‘Account toevoegen’
  • Selecteer ‘Outlook’
  • Vul bij ‘E-mail’ uw volledige e-mailadres in
  • Vul bij ‘Wachtwoord’ het wachtwoord van uw e-mailadres in
  • Selecteer ‘Aanmelden’

Hoe stel ik Hosted Exchange in op mijn iPhone/iPad?

Hier kunt u lezen hoe u Hosted Exchange handmatig kunt instellen op uw iPhone en/of iPad om e-mail te kunnen ontvangen en versturen met uw eigen e-mailadres.

  • Ga naar ‘Instellingen’
  • Selecteer ‘E-mail, contacten, agenda’s
  • Selecteer onder ‘Accounts’ > ‘Nieuw account’
  • Selecteer ‘Exchange’
  • Vul bij ‘E-mail’ uw volledige e-mailadres in
  • Vul bij ‘Wachtwoord’ het wachtwoord van uw e-mailadres in
  • Vul bij ‘Beschrijving’ een e-mailbox omschrijving in

Hoe stel ik Hosted Exchange in op mijn Android Smartphone/Tablet?

Hier kunt u lezen hoe u Hosted Exchange handmatig kunt instellen op uw Android Smartphone/Tablet om e-mail te kunnen ontvangen en versturen met uw eigen e-mailadres.

  • Selecteer ‘Applicaties’
  • Selecteer ‘Instellingen’
  • Selecteer ‘Accounts synchronisatie’
  • Selecteer ‘Account toevoegen’
  • Selecteer ‘Microsoft Exchange Activesync’
  • Vul bij ‘E-mail’ uw volledige e-mailadres in
  • Vul bij ‘Wachtwoord’ het wachtwoord van uw e-mailadres in
  • Selecteer ‘Volgende’
  • Vul bij ‘Gebruikersnaam’ uw volledige e-mailadres in
  • Selecteer ‘Volgende’
  • Geef uw gewenste instellingen zelf op en vul een e-mailbox omschrijving in
  • Selecteer ‘Gereed’